Wednesday, June 13, 2007

Hotnews persista. In prostie.

Motto : Hotnews, cu tine sigur maine nu vom fi mai destepti decat azi.

Dupa articolul de ieri despre conferinta de presa a presedintelui francez Nicolas Sarkozy la G8, Hotnews recidiveaza cu multiple si repetate erori de apreciere si exprimare, toate indicii ale stupiditatii unora de pe la ei. Productia de astazi semnata Hotnews se numeste Betia lui Sarkozy infurie presa franceza.

Ni se spune ca in sfarsit un ziar francez, Libération, a reactionat, s-a infuriat impotriva belgienilor care "au aruncat piatra" si le-a servit-o inapoi dandu-le in cap cu exemplul politicianului belgian, Michel Darden, dand un interviu nitel obnubilat. Hotnews compara reactia celor de la Libération cu atitudinea de gradinita "ba tu esti mai prost!" si insista in a traduce inca o data (in)faimoasa fraza a prezentatorului RTBF cu "aparent, Sarkozy nu a baut la intalnirea cu Putin decat apa".

Se vede ca subtilitatea grosolana a articolului din ziarul francez a scapat traducatorilor Hotnews. Sa reluam titlul din Libération, Sarkozy ivre au G8: enquête sur la rumeur qui court le Net, care se traduce astfel : "Sarkozy beat la G8: ancheta asupra zvonului care circula pe Net". Articolul se concentreaza asupra amplorii pe care stirea RTBF a provocat-o pe Internet concretizata in numeroase posturi pe bloguri care reluau "stirea" RTBF si-l faceau pe presedintele francez cu ou si cu otet sau in mixuri ale imaginilor televiziunii belgiene pe cantece de betie publicate pe YouTube sau Dailymotion, toate aceste productii generand un trafic in consecinta. Articolul din Libération e scris chiar surprinzator de detasat, spune mot-à-mot "la balle est partie de la Belgique" expresie mult mai putin violenta decat aruncatul cu piatra pe care l-au inteles cei de la Hotnews - expresia franceza face referinta la un joc cu mingea pe cand expresia romana face referinta la lapidarea, iata intelegere deformata - iar clipul cu politicianul belgian nitel obnubilat este publicat de Libération (preluat de pe Dailymotion) ca explicatie, nota de subsol (1), la ironia din finalul reportajului initial de pe RTBF in care prezentatorul belgian afirma "Michel Darden a de la concurrence" (Miche Darden are concurenta).

Presa franceza a fost acuzata ca nu s-a aruncat imediat pe imaginile RTBF, ramanand in general sumara si circumspecta asupra subiectului, ca a avut aceasta atitudine pentru ca este la serviciul presedintelui sau pentru ca e cenzurata. Grow up! E clar ca presa franceza a privit circumspect si cu maxima rezerva o stire difuzata de o televiziune straina care face niste acuzatii extrem de grave la adresa presedintelui francez bazate pe orice altceva inafara de fapte : remarca ironica a unui prezentator de stiri si o interpretare usor tendentioasa a unor imagini rupte in totalitate de context (restul conferintei de presa nu apare in reportajul RTBF). Este vorba despre imaginea tarii tale pe plan international, iar ca jurnalist te gandesti de 100 de ori inainte sa te joci cu ea, asta se cheama responsabilitate. Libération explica de ce ei au decis pana la urma sa difuzeze imaginile, spun ca interesant in toata povestea nu a fost gradul de alcoolemie al lui Nicolas Sarkozy ci modul fantastic cum lucrurile s-au propagat pe Internet si amploarea pe care au luat-o. Poate cititorii de articole straine de la Hotnews vor corela aceasta explicatie cu articolul din ziarul francez la care au facut referinta. Inca o informatie care isi are interesul ei, Libération este un ziar de stanga si cel care a reactionat pana acum cel mai intens - nu pot sa spun dur - din toata presa franceza, deci nu pot fi acuzati nici de pro-Sarkozysm si nici de patriotism exacerbat.

Inca o data, felicitarile mele merg catre Hotnews.ro pentru exemplara mostra de profesionalism jurnalistic.