Saturday, May 19, 2007

Am votat

Update : Conform TVR, prezenta la vot la ora 17:00 a fost de 28,95%. Conform lui Cristian Banu, estimarea prezentei finale este de 35%.

Update
: Cristian Banu publica exit-poll-uri neoficiale. Prezenta la vot la ora 16:00, 24%.

Mi-am facut datoria, am votat impreuna cu doamna la Consultatul Onorific al Romaniei de la Lyon. O atmosfera familiara, cei ce se ocupau de organizarea votului fiind doi dintre fostii mei colegi de la INSA. Am stat mult in cabina de vot pentru ca am vrut sa ma asigur ca am pus stampila cat mai central posibil in patratul rezervat raspunsului meu. Si pentru ca vroiam sa fiu sigur ca tusul de pe stampila de vot s-a uscat inainte sa pliez buletinul de vot. Am dat mana cu doamna consul, o doamna cu o voce stridenta dar cu o prezenta extrem de placuta.

Minunea prezentei pe Internet a Biroului Electoral Central din Romania. Vorbeste de la sine. BEC-ul are un site pentru alegerile din 2004, www.bec2004.ro si un site pentru referendumul de astazi, www.becreferendum2007.ro, cand organizatorul alegerilor este acelasi, Ministerul Administratiei si Internelor. Probabil pentru ca sa fie cat mai dificila consultarea informatiilor. Administratia romana inca nu a inteles la ce foloseste Internetul, dar speram cu totii ca intr-o zi se vor trezi. Doua site-uri facute de firme diferite dar care arata cutremurator de identic si ca si ergonomie si ca si continut. Domeniul bec.ro este rezervat, la whois scrie Ministerul Functiei Publice, dar www.bec.ro da un "Server not found" de toata frumusetea. Probabil la fel ca si in 2004, nici anul acesta nu vor exista statistici publicate de BEC despre votul romanilor din strainatate pe tari si circumscriptii. Va trebui sa-i sun maine pe fostii mei colegi sa-i intreb "Cat ati numarat?":) Enervarii cautatorului de informatie pe Internet statul roman ii raspunde cu cea mai mare nonsalanta:)

Conform Hotnews, prezenta la urne la ora 14:00 era de 18,8% fata de cei 27,18% inregistrati in 2004 (la care tur de alegeri nu se spune, probabil la al doilea). Daca in 2004 prezenta la urne a fost de 57,1% probabil astazi ea nu va depasi 50%. Tot conform Hotnews, pana la ora 16:00 au votat 19.744 de cetateni romani din afara tarii, estimarile Ministerului Afacerile Externe fiind in jur 150.000.