Friday, December 08, 2006

Tool. Nu mai am urechi

In dimineata asta nu mai am urechi. Aseara am fost sa-i vad pe Tool in concert. Inceputa destul de nasol cu trafic infernal in Lyon, ploaie, frig, baietii de la securitate la care iti venea sa le tragi palme, sala mare (vreo 5000 de locuri) dar nu plina, atmosfera destul de aiurea care nu-mi spunea nimic fata de celelalte concerte de Metal la care am mai fost (e drept in sali mult mai mici dar cu lume mult mai putin pestrita) si altele si altele, seara s-a terminat cu un show Tool absolut genial. E drept, nu si-au incalzit publicul si nici n-au fost prea comunicativi inafara de "I have a good new and a bad news. The bad news is that we don't speak French. The good news is that we speak music which is understood everywhere but Germany" (cand or canta in Germania or spune la fel despre Franta:)))) Tipii au cam venit, si-au facut treaba si cand a venit timpul s-au carat. Dar ce-au facut pe scena a fost exceptional. Daca ceva merita eticheta limbo-lemnoasa de "spectacol de sunet si lumina", apai asta e Tool in concert. E ca si cum te-ai fi uitat la un videoclip Tool in 3D ce se desfasura in toata sala numai ca nu era doar o piesa ci intreg albumul de la cap la coada. Fiecare piesa cu imaginile ei, cu tonul ei de culori, cu jocurile ei de lumini lucrat pana in cele mai mici detalii. Asta a transformat concertul intr-o experienta vizuala si sonora nemaipomenita, pe scena ajungand sa cante din instrumente doar niste umbre. Asa ca degeaba eram eu pus pe fapte mari sa ma concentrez pe baterist, am fost cufundat in peisaj foarte rapid.

In final cateva poze, nu facute de mine, dar gasite pe net. Dati un click pe ele daca vreti sa le vedeti marite. Prima e de la concertul din Grenoble din mai 2006. Scena a fost absolut identica aseara, deci va puteti face o prima impresie.

Tool live in action in timpul unei melodii. Din pacate nu mai stiu care. De la un concert din Polonia de anul acesta, aceeasi scena.

Imagine din timpul piesei Schism.


Close-up pe bassist.

Si o imagine de la un alt concert ceva mai maricel se pare si cu o scena intr-o configuratie complet diferita:) Asta o pun ca-mi place.