Saturday, December 16, 2006

Cotidianul cu DVD

Am aflat pe 14 ca in 15 Decembrie Cotidianul va fi vandut la pretul de 6 lei impreuna cu DVD-ul filmului Cum mi-am petrecut sfarsitul lumii. Foarte foarte tentant, e un film pe care nu l-am vazut dar intentionez sa o fac. Tolo spune despre campania Cotidianului ca a fost un succes. Dupa spusele lui, Cotidianul vinde cam 7000 de copii pe zi conform estimarilor de piata, iar vineri a vandut in jur de 35.000. Asta daca am inteles clar conceptul de retur despre care vorbeste Catalin Tolontan:) Un salt impresionant intr-adevar.

Ce inseamna asta? Ca daca a fost o miscare de testare a pietei (desi Cotidianul mai face o treaba similara cu campania "Citesti mai mult, intelegi mai mult", dar nu e vorba de un DVD ci de o carte) atunci a reusit din plin si trebuie neaparat repetata. Nu-mi dau seama cat beneficiu financiar a facut Cotidianul, poate nu intr-atat de mare pe cat s-ar crede, dar daca cifrele lui Tolo sunt corecte atunci tout benef pentru toata lumea. Oricum, eu felicit alegerea filmului. Cu siguranta succesul e si contextual, legat de aniversarea de anul acesta a revolutiei din 89 corelata cu subiectul filmului, deci pentru moment nu e clar daca o astfel de initiativa ar avea sens sa fie reluata periodic. Probabil ca deocamdata astfel de campanii ar trebui sa ramana legate de o data aniversara si nu periodicizate din prima, dar intr-un viitor nu foarte indepartat cred ca se poate ajunge la o chestie gen 1 film pe luna(saptamana) cu jurnalul preferat, ceea ce este excelent, cu conditia ca filmul ales sa fie unul pertinent si de calitate. Si nu e trebuie sa ne limitam la filme romanesti. Imi imaginez ca daca o astfel de campanie ar incepe maine in 2 ani am cam termina filemele bune facute dupa 89 si tot ce ne-ar ramane ar fi Sergiu Nicolaescu:) Pe de alta parte ar fi si o solutie de fidelizare a cititorului de presa scrisa menita sa compenseze cresterea de cititorilor online care se face inevitabil in detrimentul cititorilor offline. Pe scurt un exemplu bun de ce poate aduce in plus versiunea scrisa fata de cea online. Cum am zis, tout benef.