Saturday, July 01, 2006

Publicitate in fotbal

De la inceputul campionatului mondial l-am vazut pe Zidane in cel putin 10 publicitati diferite : societati de asigurare, gel de dush, telefonie mobila, echipament sportiv, autoturisme etc. Probabil cu Beckham e la fel in UK. Asa ca dupa meciurile din grupa, vazandu-l cat de slab a jucat am inceput sa ma enervez si sa-mi spun ca a fost selectionat in nationala doar pentru cantitatea imensa de bani pe care le-o aduce tuturor. Sa fim seriosi, publicitatea din timpul meciurilor e plina pana la refuz de Zidane, daca n-ar fi fost pe teren ar fi fost absolut ridicol. Norocul lui e ca in ultimele doua meciuri, cu Spania si Brazilia a demonstrat ca inca este Zidane si ca joaca un fotbal exceptional (mai ales faza din finalul primei reprize cu Brazilia de acum 10 minute cand a eliminat 3 adversari si l-a lansat in adancime pe Vieira care n-a putut fi oprit decat prin fault). Paradoxal, Thierry Henry nu apare in nici o reclama in Franta, doar Trezeguet apare episodic intr-o reclama McDonalds alaturi de Drogba.

Dar totusi, intrebarea din background ramane, in ce masura Zidane a fost selectionat pentru impactul lui publicitar si in ce masura pentru valoarea lui?