Thursday, June 29, 2006

Sarkoblog si moartea

Am mai vorbit despre blogul lui Nicolas Sarkozy, viitorul candidat la presedentia Frantei in 2007 din partea partidului lui Jacques Chirac, UMP. Astazi mi-am luat ceva timp sa il citesc si am urmarit cateva dintre podcasturi. Tipul a scos fraza urmatoare intre-o emisiune de pe France 3 al carei podcast se gaseste pe aici (clipul al doilea) :

"La question de la vie et de la mort c'est une question qu'on doit pouvoir évoquer dans le débat publique."
Contextul e legat de viziunea sa despre peisajul multi-religios francez in care intra si religia musulmana din ce in ce mai mult, cu o populatie din ce in ce mai reprezentativa si mai putin integrata, de unde si sporitul interes al politicianului fata de subiect. Dar inafara de acest context, ideea mi se pare puternica si loveste direct intr-o alta obsesie a mea.

Moartea. Tine de intimitate? De spatiul restrans? De spatiul public?