Sunday, June 04, 2006

Ceva nu pusca (2)

Reactiile starnite de Gay Parade-ul de vineri 3 iunie mi se par deplorabile dar explicabile. Nu mi se par normale, le consider un semn de intoleranta si primitivism cum rar mai poti intalni, dar mi le explic din partea unei parti a societatii romanesti care este inca foarte departe de a accepta diversitatea. Asta ca sa nu spun ca mai au cateva sute bune de ani de parcurs mental pana sa ajunge din urma contemporaneitatea din prapastia medievala de gandire in care se afla. Ceea ce nu pusca in toata povestea asta, sau mai exact ceea ce ma uimeste pe mine cel mai mult, sunt reactiile adverse pe care le-am intalnit prin blogosfera. De fapt reactiile adverse sunt ok, pana la urma oricine poate sa nu fie de acord cu ceea ce cere comunitatea gay. Problema apare cand acestea sunt exprimate fara respect, vulgar, apar cuvinte gen zoofilie si necrofilie asociate si altele. Felul asta de exprimare deplorabila nu ma uimeste in sine (si la asta ma astept din partea unora), ci pentru ca vine din partea unor tineri, adica exact de-acolo de unde m-as astepta mai putin. Repet, e foarte ok ca ai pareri opuse atata timp cat ramai civilizat si vis-a-vis de subiectul de fata am gasit si pareri opuse expuse civilizat.

In situatia de fata, dilema mea este urmatoare: cine are sanse mai multe sa-si schimbe mentalitatea, femeia de 50 de ani care spune frumos de ce nu e de acord cu casatoriile intre homosexuali sau tanarul care ii injura bine inainte sa isi spuna parerea. Si suntem la ani lumina distanta de debate-uri pe subiecte gen drepturile civile ale comunitatii gay sau cat de laica este in realitate societatea romaneasca.