Saturday, May 13, 2006

Site-ul Gazetei Sporturilor

Gazeta Sporturilor este site-ul romanesc de stiri cel mai vizitat conform Trafic.ro. Cum urmaresc lupta pentru titlu din Divizia A, ma intereseaza bineinteles ce-a facut Rapidul cu Gloria Bistrita aseara. Ma duc deci pe GSP. Renunt dupa 10 clickuri, cu ochii obositi de reclame animate, titluri de scandal cu litere de-o schioapa si culoarea roz-jeg predominanta pe site. Dupa 1 minut de Google-it dupa rezultat, il gasesc.

Am citit pe un blog in urma cu cateva luni ca site-ul GSP ar fi bine facut si asta mi-a ridicat un mare semn de intrebare. Vizitez site-ul din cand in cand sa caut rezultate din Divizia A. Doar rezultatele, pentru ca am oroare de comentariile sportive din media romaneasca. Acum m-am convins definitiv ca site-ul are grave carente la ambele capitole : design si informatie. La capitolul design, desi articolele sunt puse central si foarte vizibil, cu titlul scris mare cat casa, reclamele animate de pe coloanele laterale si din susul paginii imi distrag atat de mult atentia incat nu mai pot urmari continutul din centru. (Cu EVZ mi se intampla cateodata acelasi lucru, a propos de reclama din partea dreapta la blogurile EVZ, mare si cu catch phrase-ul "Un altfel de junalism" care incepe sa ma irite si el pentru ca blogurile EVZ le gasesc neinteresante daca nu chiar de-a dreptul slabe, nici vorba de un alt fel de jurnalism. Blogul de pe Hotnews e mult mai reusit din punctul asta de vedere) Dar sa revin la design-ul GSP. Albastrul incert si spalacit al titlurilor combinat cu rozul-jeg al fondului imi provoaca profunde senzatii de disconfort si decredibilizeaza mult continutul articolelor. Titlurile scrise in upper case ma pun pe fuga imediat, am impresia ca cineva imi urla din spate sa-l citesc, si n-am s-o fac. In concluzie, o prezentare iritanta si obositoare pentru ochi.

Si acum informatia propriu-zisa, ca si parte din continutul site-ului. Recunosc ca in vizitele mele pe GSP rar m-am oprit asupra vreunui articol, m-am lovit de titlurile de tabloid din fotbal, dintre care cam o treime vorbesc de sport si ce se intampla in diversele campionate, iar doua treimi vorbesc despre faptele senzationale care se intampla pe din laturi, care doar dauneaza sportului in sine. Corolarul este ca rezultatul meciului de aseara nu l-am gasit pe GSP, poate inca nu este publicat (si atunci ProSport le-au luat-o inainte), dar daca este publicat atunci e greu de gasit prin gramada de articole cu subiecte colaterale. Un alt lucru care ma intereseaza cand urmaresc un campionat este calendarul etapelor care urmeaza pentru a-mi face o idee despre parcursul potential al diverselor echipe. Asta este si mai greu de gasit. Nici nu stiu daca este publicat. Nu lipsesc nici gagicile "a forte poitrine" foarte sumar imbracate.

GSP nu poate fi decat un site de continut, pentru ca designul iritant este departe de a fi un motiv sa-ti doresti sa-l vizitezi. Dar este si primul in topul celor mai vizitate site-uri de stiri din Romania, cu ceva mai mult de 2 milioane de vizitatori in ultima luna. Prima concluzie este ca fotbalul este subiectul de stiri nr. 1 printre internautii romani. A doua concluzie ar fi ca circul si scandalurile sunt la loc de frunte printre preferintele cititorilor GSP. Nu e ceva specific romanesc, dar merita consemnat, pentru ca nu sunt deloc compensate de o buna prezentare a informatiei pe site. Nu vreau sa fac comparatii care nu isi au locul, dar merita vizitat site-ul cotidianului de sport cel mai citit in Franta, L'Equipe, pentru a vedea o imbinare, zic eu destul de reusita, intre design, informatie, publicitate online, gagici in costum de baie si cronici sportive.