Monday, May 22, 2006

Altfel de muzica

Acum ca mi s-a acrit de citit articole despre Eurovision scrise fix de-a lela si sunt si crapat de oboseala, sa va povestesc cum a fost la concertul Jan Garbarek inainte sa ma culc.

A fost jazz foarte fain. De fapt o amestecatura de jazz cu sonoritati celtice, vikinge sau orientale, cu foarte multa muzicalitate in ciuda improvizatiilor aparente. Nu sunt cunoscator de jazz, stiu doar cu ce sa mananca dar nu ascult in mod regulat, ba chiar deloc:) Pentru un novice in jazz cu spirit de metalist deschis concertul mi-a placut foarte mult. Muzicienii au fost toti flawless, cu mentiune speciala pentru baterist, Jon Christensen. Pe langa faptul ca tipul e in sine un baterist exceptional, e si un tip care scoate sunete din orice in ce se poate lovi, instrumentul lui de lucru depasind de departe o baterie normala prin toate anexele care mai de care mai interesante : clopotei, farfuriaore, ceshcutze:) Si nu numai ca dadea in tot ce se poate da, dar o si facea in o mie si una de feluri, astfel incat varietatea sonora era desavarsita. Si reusea sa si faca muzica din toata aglomerarea asta de sunete:) Am descoperit ca-mi place cum suna saxofonul si violoncelul (ok e ca o chitara bass mai mare, scuzati-mi deformatia profesionala:)) si ca dupa pian nu ma omor. Adica dupa cum se canta la pian in jazz, in rest Chopin imi place:) Probabil o sa repet experienta live daca mi se mai ofera ocazia. Si am mai descoperit o chestie. Manifestarea ascultatorului de jazz nu este foarte diferita de cea a ascultatorului de metale. Diferenta este ca intr-un concert primul este de obicei asezat pe cand cel de-al doilea sta in picioare, dar in momente de exuberanta amandoi recurg la headbanging:)